آخرین اخبار
کد مطلب: 125452
پايان عبور پرخطر از رودخانه و معلمي که مدرسه ساخت
تاریخ انتشار : 1396/10/26 08:12:43
نمایش : 2201
وحشت عبور از رودخانه خروشان براي رسيدن به مدرسه، با تلاش معلم جوان روستاي "نسه کوه" به پايان رسيد و با هزينه شخصي او، دانش‌آموزان اين روستا صاحب مدرسه شدند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از خبرگزاري تسنيم،‌ سني ندارند, در ابتداي راه درس و مدرسه‌اند, سال گذشته نخستين تجربه حضور در مدرسه را با ترس و دلهره پشت سر گذاشتند، دلهره‌اي که امسال هم ادامه داشت هرچند سال گذشته به آنها قول دادند سختي مسير مدرسه را برايشان هموار مي‌کنند اما چند ماهي از سال تحصيلي جديد نيز با دلهره همراه بود.

کار هر روزشان اين است که براي رسيدن به مدرسه با يک طناب از رودخانه‌اي خروشان عبور کنند، براي انجام اين کار سني ندارند، دانش‌آموزان کلاس اول يا دوم دبستانند اما براي بازنماندن از تحصيل مجبورند دل به خطر بزنند حتي اگر عبور از اين رودخانه به ترسي دائم در وجودشان تبديل شود.

از  6 دانش‌آموز سه نفر به‌دليل وحشت عبور از رودخانه، روستاي محل زندگي خود را ترک و به روستاي ديگري کوچ کردند تا ديگر مجبور نباشند براي رفتن به مدرسه دل به خطر بزنند.

«علي تيرگير» معلم جوان اين دانش‌آموزان که از مهر سال 95 معلمي را آغاز کرد تا به امروز تنها فردي بوده که براي تأمين امنيت دانش‌آموزانش تلاش کرده است، او  براي تأمين امنيت جاني دانش‌آموزانش با همراهي اهالي روستاي نسه کوه، با صرف هزينه شخصي خود اقدام به ساخت مدرسه يک‌کلاسه براي دانش‌آموزان کرده است؛ هم‌اکنون با تلاش‌هاي اين معلم جوان مدرسه "شهداي مدافع حرم" روستاي نسه کوه آماده شده است و سه دانش‌آموز ساکن اين روستا ديگر نيازي به عبور خطرساز از رودخانه خروشان ندارند بلکه در مدرسه‌اي که توسط معلمشان ساخته شده است مشغول به تحصيل هستند.

"علي تيرگير" معلم جوان اين روستا در رابطه با ساخت مدرسه به تسنيم مي‌گويد: هفته گذشته بعد از ماه‌ها تلاش، مدرسه روستاي نسه کوه را افتتاح کرديم و اين مدرسه در شيفت بعدازظهر براي سه دانش‌آموز فعاليت مي‌کند، از صبح تا ساعت 12 در مدرسه روستاي محل خدمتم فعاليت مي‌کنم و ساعت 12.15 به‌سمت روستاي نسه کوه حرکت مي‌کنم و پس از 45 دقيقه پياده‌روي و عبور از رودخانه خروشان ساعت يک به مدرسه مي‌رسم و بعد از تعطيل شدن مدرسه به‌سمت روستاي محل خدمت بازمي‌گردم و حوالي ساعت 6 عصر به کانکسي مي‌رسم که صبح‌ها کلاس درسم و شب‌ها محل خوابم است.

وي مي‌افزايد:‌ مردم روستاي نسه کوه براي عبور و مرور هيچ جاده‌اي نداشتند و تنها راه آنها عبور از رودخانه خروشان بود که با هزينه شخصي خود 4 کيلومتر جاده براي آنها احداث و دو کيلومتر جاده باريک را نيز ترميم کردم، احداث جاده باعث شد تا روستا از حالت بن‌بست خارج شود همچنين براي عبور اهالي روستا از رودخانه خروشان که پيش از اين از طريق سيم بکسل انجام مي‌شد يک گهواره امن تهيه کردم تا عبور آنها از رودخانه ايمن باشد.

به گزارش تسنيم،‌ آن‌گونه که اين معلم جوان مي‌گويد "براي ساخت مدرسه، جاده و گهواره براي عبور و مرور اهالي روستا حدود 50 تا 60 ميليون تومان هزينه صرف کرده است که بخشي از آن پس‌انداز شخصي و بخشي از طريق دريافت وام بوده است"، همچنين به‌دليل در دسترس نبودن آب شرب اهالي روستاي نسه از آب رودخانه استفاده مي‌کردند که با تلاش اين معلم از چشمه‌اي که در 3کيلومتري روستا قرار دارد، آب شرب اهالي تأمين مي‌شود.

"علي تيرگير" معلم روستاي نسه کوه جملات خود را با وصفي از شرايط سخت زندگي ساکنان روستا و نبود برق و گاز پايان مي‌بخشد و از بازگشت تعدادي از دانش‌آموزاني خبر مي‌دهد که به‌دليل ترس عبور از رودخانه براي رسيدن به مدرسه، زندگي خود را ترک کرده و در شهر لردگان مستأجر شده بودند.

انتهاي پيام/*

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس